Landal Greenparks de Lommerbergen: Hoe was onze midweek op dit park?

Hoewel de kerstvakantie nog moet beginnen, lag vorige week de eerste vakantiebrochure voor 2019 alweer bij ons op de mat. Ik heb de brochure helemaal doorgelezen. Leuk om inspiratie op te doen want wij zijn er nog niet uit waar we volgend jaar met vakantie naar toe gaan. Dat het een vakantiepark gaat worden, dat staat wel vast. Afgelopen zomervakantie hebben we namelijk een heerlijke midweek beleefd op Landal Greenparks de Lommerbergen in Reuver. Tijd om even terug te blikken middels deze blog.

Waarbij veel ouders opzien tegen 6 lange weken zomervakantie, vind ik de zomervakantie de mooiste periode van het jaar. Ik kan altijd erg van deze periode genieten. Alles in een rustiger tempo: later naar bed, ’s morgens lekker uitslapen, leuke dingen doen samen met de kinderen. Kortom: “gewoon lekker genieten”. Afgelopen zomervakantie gingen we voor het eerst, sinds Rico er is, weer met vakantie. We waren er al snel over uit dat de reis naar Limburg ging. Een andere omgeving en toch ook niet oneindig ver weg. Want onze oudste zoon bleef namelijk thuis, dus mocht er al wat zijn, dan wilde ik ook weer vlot thuis kunnen zijn.

Landal Greenparks de Lommerbergen

Het was al wat jaren geleden dat we in Nederland verbleven voor een vakantie. Ditmaal voor het eerst met de jongste zoon en voor het eerst dus zonder onze oudste zoon. Dat voelde in het begin ook wel wat onwennig. Maarja, hij wilde het liefst thuis blijven. En dat begreep ik ook wel. Dus het werd een vakantie met 3 kids.

Het gemak van een vakantiehuisje vind ik persoonlijk erg prettig vandaar dat wij op zoek waren naar een leuk vakantiepark in Limburg. Via de site van Landal Greenparks zocht ik op een vakantiepark met halfpension faciliteiten. Dat is het verblijf inclusief ontbijt en diner. Landal greenparks de Lommerbergen in Reuver is zo’n park wat deze halfpension dienst aanbiedt.

De Lommerbergen is een vakantiepark in het Noorden van Limburg. Het park bestond dit jaar al 50 jaar.

De schoolvakantie begon laat afgelopen jaar. Dit heeft vaak als voordeel dat het eind Augustus een stuk goedkoper is om met vakantie te gaan dan in de bouwvak. Ik boekte een midweekje in de laatste week van de schoolvakantie: Van 27 tot 31 Augustus.

⇒ Lees ook: Persoonlijke vakantie checklist van dingen die ik liever niet vergeet.

De aankomst

De maandag, aan het begin van de middag, vertrokken wij naar Limburg. Dit is vanuit Friesland nog wel een eindje rijden dus we besloten om niet te laat te vertrekken. Vanaf 15.00 was het mogelijk om de sleutel te halen van ons huisje. Wel kon je al eerder inchecken om alvast gebruik te maken van de faciliteiten op het park.

Onderweg was het erg druk op de weg. Zo stonden we een hele tijd bij Zwolle in de file waardoor we later dan gepland aankwamen bij het vakantiepark. Bij de receptie werden we al welkom geheten door Bollo, de mascotte van het park.

We hoefden niet lang te wachten en waren al vrij snel aan de beurt bij het inchecken: kregen de sleutel, de vouchers van het halfpension arrangement en allerlei extra informatie over het park. En konden gelijk door naar ons huisje.

Op de dag van aankomst en vertrek mag je met de auto naar het huisje rijden om je bagage in en uit te laden.  Voor de rest van je verblijf kun je de auto parkeren op het grote parkeerterrein voor bij het park. Je krijgt een uitrijkaart zodat je telkens het parkeerterrein kunt verlaten.

Het huisje

Ik had vooraf geen voorkeur opgegeven welk huisje we wilden hebben. Gelukkig kregen we een huisje mooi vooraan gelegen. En op een kleine loopafstand van de verschillende faciliteiten.

Liever zelf je huisje kiezen? Als je niet ver wilt lopen of slecht ter been bent kun je dit al bij je boeking als voorkeur opgeven. Let op:  Hier betaal je wel extra voor!

Toen we over het vakantiepark reden, zoekende naar ons huisje, had ik meteen een vakantiegevoel. Het zag er allemaal erg leuk uit. Heuvelachtig, groen en veel bomen. Bij binnenkomst van het huisje was mijn eerste indruk dat de huisjes wel wat gedateerd zijn. Mijn oog viel vooral op de rode, ouderwetse hoekbank. Voor ons was dat overigens geen probleem. De kinderen waren eigenlijk meteen bij binnenkomst enthousiast en de bank zat achteraf toch werkelijk heerlijk.

Landal greenparks de lommerbergen

Wij hadden een 4 persoons huisje geboekt. Dit type vakantiehuisje heeft:

• 2 slaapkamers. Eentje met een stapelbed en eentje met een 2 persoons boxspring en campingbedje.
  • een kleine zithoek met dus die rode hoekbank
  • een klein keukenblok met een koelkastje incl. vriesvakje.
  • een eettafel met 4 stoelen
  • een badkamer met wasbak, ligbad en een douche.
  • Buiten: een tuinset voor 4 personen met parasol.

Helaas was er wel een klein minpuntje. De koelkast was niet helemaal schoon er zat namelijk nog allerlei vuil van de vorige bewoners in… Dit heb ik wel even gemeld bij de receptie.

Extra opties

Tijdens het boeken kun je voor verschillende extra opties kiezen zoals:

• Opgemaakte bedden bij aankomst
  • Handdoeken pakket
  • Een koffie- en theepakket
  • Boodschappenpakket dat voor je klaarstaat in het huisje
  • Een rituals badkamersetje

Let op: Wil je gebruik maken van deze extra opties dan betaal je wel extra.

Ik heb geen van deze opties uitgekozen. We hadden onze eigen badlakens, theedoeken en handdoeken meegenomen mee van huis. De bedden waren dus bij aankomst niet opgemaakt, dit moesten we zelf doen.  Wel lag er een pakketje klaar met daarin een afwasborstel, schuursponsje, twee keukendoekjes en een klein flesje afwasmiddel.

Tip: Neem je eigen flacon handzeep mee. Dit is namelijk niet aanwezig in het huisje. Gelukkig hadden we ons eigen wc papier meegenomen want er was maar 1 rol aanwezig.

Halfpension

Vakantie is vakantie dus ik hou er van om dan ook lekker te genieten. Eten koken heb ik dan eigenlijk niet zoveel zin in. Na een dagje weg te zijn weggeweest is het dan heerlijk om aan te kunnen schuiven voor het eten. En ’s morgens lekker te ontbijten met het gezin.

Bij Landal greenparks de Lommerbergen heb je de mogelijkheid om halfpension bij te boeken. Deze optie is ons goed bevallen.  Elke ochtend ontbijten in het buffetrestaurant:

Landal greenparcs ontbijten

En ’s avonds het diner waarbij je de keuze hebt uit 3 verschillende restaurants op het park waar je kon eten.

• De steeds: restaurant waarbij je middels een buffet je eten kunt kiezen.
  • ll Piazza: een Italiaans restaurant
  • Steaks en burgers: een restaurant waarbij je uit heerlijke vleesgerechten kon kiezen.
landal greenparks de lommerberten uit eten
De eerste avond eten bij restaurant ll Piazza op het park.

Tip: reserveer meteen het ontbijt voor de hele periode dat je op het park verblijft. Dit kun je ook doen voor het diner alleen heeft dat als nadeel dat je daarvoor een tijd moet opgeven.

Buffet eten de Lommerbergen reuver

Tegen meerprijs kun je ook pizza’s laten bezorgen bij je huisje. En er is een snackbar aanwezig. Liever zelf koken? Ook dat is mogelijk. Je kunt je eigen boodschappen van huis meenemen of in de supermarkt op het park kopen.

Activiteiten

Op het park is van alles te doen en te beleven. Wij hebben op een aantal dagen wel wat uitjes gemaakt. Gewoon omdat we graag ook wat van de omgeving willen zien. Wil je dat niet, dan kun je prima de hele dag op het park vertoeven. Zo is er een:

• Subtropisch zwemparadijs waar je de hele dag gratis gebruik van kunt maken.
  • Sprookjesgolf
  • Indoorspeelplaats
  • Kinderboerderij
  • Bollo club
  • Bowlingbaan

En daarnaast is er een heel uitgebreid fun en entertainment programma met activiteiten voor alle leeftijden. Bij het inchecken krijg je een informatieboekje met alle activiteiten en tijden. Wel moet er voor sommige activiteiten betaald worden.

Wij hebben ons in ieder geval niet hoeven vervelen tijdens deze leuke midweek.

zwembad lommerbergen
Het zwemparadijs was toch wel de favoriet.
midgetgolf lommerbergen reuver limburg
Sprookjesgolf
bowlen landal greenparks lommerbergen
Bowlen
het huisje van Bollo
Het huisje van Bollo.
Bollo landal greenparks

Weer naar huis

De vrijdags was het helaas weer tijd om naar huis te gaan. De meeste spullen hadden we donderdagavond alvast ingepakt. Hierdoor waren we de vrijdagochtend snel klaar. Na het ontbijt hebben we de auto volgeladen en de sleutel van het huisje weer ingeleverd. Dit moest voor 10.30 uur. Wel mag je op de vertrekdag nog de hele dag op het park verblijven. Begin van de middag zijn we weer richting huis vertrokken.

naar huis vakantie lommerbergen

Wij hebben een heerlijke midweek gehad. Een vakantie op een vakantiepark is ons zo goed bevallen dat we dit volgend jaar graag weer willen gaan doen. Waar we dan heen gaan, dat is nog niet helemaal zeker.

Zelf eens met vakantie naar een Landal park? Op deze pagina vind je alle aanbiedingen en lastminutes van dit moment.